Sayaz Works Stadium & Venue



Sayaz Works Stadium & Venue

hai guys, kalau nampak post minta like & subscribe. lately perasan post tenggelam. kami perlu kurang 100 subscriber 🙏🏻.

2 weeks ago | [YT] | 23

Sayaz Works Stadium & Venue

keadaan terbaik dalam beberapa tahun ini

3 weeks ago | [YT] | 1

Sayaz Works Stadium & Venue

Saje tanye, kenapa kalau update stadium dekat selangor (padahal border KL dah) mesti ade fake account tanya pasal stadium Selangor. (Kalau nak troll sila ke account SFC atau di FB) Aku rasa aku update dekat semua stadium kecuali yg tak dapat rakam la. Mohon fokus pada awareness & development.

ke depan kami akan masuk ke niche venue iaitu kawasan baru atau development project baru yg sesuai diketengahkan misalnya projek Ombak KLCC yg akan dilancar tak lama lagi.

Kalau dapat masukkan element engineering & teknikal lagi kami mahu tambahbaik di masa hadapan.


Alasan sebab hampir stadium utama dah kami pergi, tak semua stadium ada improvement/renovation setiap tahun.

SA

1 month ago | [YT] | 6

Sayaz Works Stadium & Venue

video update pusat latihan kebangsaan atau pusat latihan fam antara yg jadi permintaan penonton-penonton setiap kali ada video baru.

apa pendapat korang semua?

jangan lupa subscribe... like komen & share.

support kami supaya boleh terus berkembang.

1 month ago | [YT] | 0

Sayaz Works Stadium & Venue

Gambar memoir buku mendiang Perdana Menteri Singapura yang pertama, Lee Kuan Yew di Stadium Nasional Singapura yang terkenal dengan sorakan Kallang Roar di kalangan peminat negara Singa ini.

Perlukah stadium yg penuh dengan sejarah ini dirobohkan atau terus dijaga sama seperti stadium Merdeka di Kuala Lumpur?

Selepas meneliti beberapa perkara akhirnya kerajaan Singapura merobohkan stadium ikonik ini & digantikan dengan stadium Nasional berbentuk Dome yang baru. Bumbung dome terbesar di dunia ketika dibina ia boleh laras sebagai stadium berbumbung terbuka & mahupun ditutup menjadi arena indoor.

Malah ia jauh lagi moden & memberi impak ekonomi. Masih ingat Taylor Swift bersetuju mengadakan konsert berhari2 di Singapura?

Ia dilangsungkan di stadium baru tersebut.


Kebolehan stadium moden & keadaan ekonomi sekarang sesuatu yang patut dibahaskan.

Infra vs ekonomi (ROI, untung & maintenance) bukan sekadar cerita romantism cerita lalu.

2 months ago | [YT] | 12

Sayaz Works Stadium & Venue

Ada yang kata kerja tanah tak berubah dari tahun lepas. Kami jarakkan masa utk progress video supaya nampak perubahan dia. Ni antara contohnya.

Masa mula dirobohkan tanah rata. Masih banyak debris kesan perobohan. Lepas sorting akhirnya dinaikkan struktur tanah ikut plan baru.

Kesan banjir besar bukan benda buat main. Jadi sebelum boleh bina apa-apa struktur kena ubah ikut plan jika berlaku banjir lagi di masa hadapan.

Progress ada walaupon kita tak nampak struktur. Agak slow tetapi mereka kerja ikut plan.

2 months ago | [YT] | 7

Sayaz Works Stadium & Venue

Untuk yg suka sembang kencang palatao baik tu baik ni boleh refer Kes ni MRCB VS Aktivis Abdul Razak Ismail.

Ini Aku SS dari laporan Bernama. Baca tak merugikan mengandai sendiri tu yang buang masa.

Lama dah kami cakap projek ni bakal jadi mercu baru Shah Alam & bawa impak besar dari segi Evolusi Stadium. City within city projek & perolehan pendapatan komersil yang lebih sustainable.


Cari di Bernama dot com.

2 months ago | [YT] | 13

Sayaz Works Stadium & Venue

Stadium Shah Alam memang lambat progress dia. Sebab tu aku malas update.Aku masukkan sekali cerita stadium inspirasi SSA dulu iaitu Stadium Poljud yg dikata nak dirobohkan juga masa aku cari info untuk bentang webinar jemputan student masters architecture UM minggu lepas .

Memang era 2026 banyak stadium ikonik lebih baik diroboh & dijadikan projek integrated project atau city within city development. Even Stadium paling ikonik dunia seperti Stadium Meazza San Siro.

Paling aku amaze video cerita stadium Shah Alam tetibe penuh komen sembang di ruangan komen. Baru jumpa ke channel ni, aku ucapkan selamat datang 👍🏻.

Jangan lupa subscribe 👌🏻

2 months ago (edited) | [YT] | 5

Sayaz Works Stadium & Venue

Ramai yg komen minta update stadium Shah Alam, sebab nampak macam dah masuk jentera piling. Progress masih slow, harini ahad tiada tanda piling lagi. Atau nampak jentera piling.

Nanti siket update video. Edit lu.. subscribe jap geng.. lambat la progress channel ni.

2 months ago (edited) | [YT] | 17

Sayaz Works Stadium & Venue

Pukul 3 petang ni (jumaat, 12 June 2026) Saya telah dijemput pelajar2 master Architecture Universiti Malaya untuk menyertai webinar sebagai penyampai keynote Stadium Nation. Topik saya lebih pada evolusi stadium, kesan pada setempat & juga urban development bandar2.

Kalau berminat register link qr di bawah tu.
Ada presenter lain dari Spain mungkin turn saya pukul 4 petang.

Kalau2 para penonton yg dihormati berminat boleh la register.

2 months ago | [YT] | 7