רום היחפן - Barefoot_Rom

בא להראות לכם שאפשר להגשים הכל דרך הרגליים


רום היחפן - Barefoot_Rom

החופש מנעליים, החופש להתחבר לעצמנו. 🦶🔥
היום קרה משהו מיוחד. קהילת הרצים היחפים של ישראל נפגשה מכל קצוות הארץ לאירוע השנתי שלנו, וזה הרגיש כמו בית.
פתחנו בריצת 10 ק״מ משותפת – בלי ריפודים, בלי פילטרים, רק אנחנו, הים והאנרגיה המטורפת של הביחד. של קהילת רצים שבחרה לרוץ אחרת. תמיד מסתכלים עלינו רצים בסקרנות ושואלים למה הם רצים יחפים?
לכל רץ יחף יש את ה"למה" שלו למה הוא בחר לחלוץ נעליים ולרוץ יחף. מה שמחבר בנינו זה ההרגשה הזאת של החופש מנעליים וההרגשה המטורפת של לרוץ יחף בלי שום גבס על הכפות רגליים, נותנים לכפות רגליים שלנו לעשות את העבודה. כמו לאונרדו דה וינצ'י אמר פעם "כף הרגל האנושית היא יצירת מופת של הנדסה ויצירת אמנות"

1. החיפוש אחר חופש ופשטות (Minimalism)
בעולם שבו תעשיית הריצה מנסה כל הזמן למכור לנו עוד טכנולוגיה, עוד כריות אוויר, עוד קפיצים ועוד הגנות הרץ היחף בוחר בגישה הפוכה. הריצה היחפה מחזירה את הספורט הזה לצורה הכי גולמית, פשוטה ונקייה שלו. החיבור הזה לחופש – התחושה שאתה לא תלוי בשום מותג או מוצר כדי לנוע – הוא אוניברסלי.
2. הקשבה עמוקה לגוף (Mindfulness)
כשרצים יחפים, אי אפשר "לנתק את הראש" ולדפוק את העקבים באדמה. כף הרגל הופכת לאיבר חישה שמעביר אלפי אותות בשנייה למוח. החיבור הזה מייצר סוג של מדיטציה בתנועה. כל הרצים היחפים בעולם חולקים את אותה שפה שאינה מדוברת: ההבנה של מרקם הקרקע, ויסות העומסים העדין, והידיעה שהגוף שלנו הוא המהנדס הטוב ביותר של התנועה של עצמו.
3. שבירת מוסכמות ויציאה מה"מטריקס"
בואו נודה באמת, לרוץ יחף זה עדיין אקט חריג בנוף הציבורי. אנשים מסתכלים, שואלים שאלות, ולפעמים מגיבים בפליאה או בדאגה. מי שבוחר להוריד את הנעליים חולק אופי מסוים – חוסר פחד משיפוטיות, רצון לחקור את האמת הפיזיולוגית בעצמו, ונכונות לאתגר את ה"סטטוס קוו" שקובע שחייבים נעליים כדי לרוץ.
4. החיבור הפיזי לאדמה (Earthing/Grounding)
זה אולי נשמע קצת רוחני, אבל יש לזה בסיס פיזי ותחושתי חזק מאוד. המגע הישיר עם הקרקע (החול, הדשא או אבני השטח) מייצר חוויה חושית שרצים "מרופדים" פשוט לא מכירים. זוהי תחושת שייכות לטבע ולסביבה שמחברת מיידית בין הרץ היחף לבחופים של תל אביב.
5. החוסן שנבנה מתוך פגיעות
כפי שהוזכר גם בסיפורים על המעבר מריצה כואבת לריצה יעילה ומהירה – הריצה היחפה מאלצת אותך להיות פגיע בהתחלה. העור דק, השרירים בכף הרגל חלשים, והאגו צריך לרדת למטה כדי ללמוד ללכת ולרוץ מחדש. השותפות במסע הזה – מהכאב והסבלנות בהתחלה ועד לתחושת הריחוף והקלילות בהמשך – היא הדבק החזק ביותר של הקהילה הזו בכל העולם.

אבל מעבר לקילומטרים, האירוע הזה היה על הלמידה והחיבור. שמענו היום שלוש הרצאות מרתקות מחברי הקהילה שלקחו את עולם הריצה (והחיים) צעד אחד קדימה:
1️⃣ רון משה כהן- יחפים בתוך נעליים – הרצאה שגרמה לכולנו לחשוב: איפה ומהם המקומות שבהם אנחנו שמים לעצמנו הגנות מיותרות בחיים?
2️⃣ אבנר בן חנוך - מריצה איטית וכואבת ל-10 ק״מ ב-42 דקות – השראה טהורה על המסע האישי והטרנספורמציה לריצה יחפה ונכונה.
3️⃣ דרור גת - DROM- מחברים בין רצים – איך מחברים באמת בין רצים ויוצרים קהילה חזקה שדוחפת קדימה.
תודה לכל מי שהגיע, רץ, שיתף והזכיר לנו שכל מה שאנחנו צריכים כדי לנוע רחוק – כבר נמצא אצלנו בכפות הרגליים.
ניפגש בשבילים (ובלי נעליים)! 👣
#רום היחפן #ריצהיחפה #רציםיחפים #קהילה #ריצה

9 hours ago | [YT] | 13

רום היחפן - Barefoot_Rom

6 שנים של ריצה יחפה
לפני 6 שנים הורדתי את הנעליים לריצה אחת.
מאז לא חזרתי אליהן.
״אמרו לי שאני אהרוס את הברכיים.
6 שנים אחרי אני עדיין רץ יחף.
מדהים להסתכל על המספרים שנצברו עם השנים…
13,625 ק״מ ריצה
1071 שעות ריצה
4 אולטרה מרתונים, 20 מרותנים ומעל 100 חצי מרתונים.
התחלתי מסקרנות.
המשכתי בגלל התחושה.
ונשארתי בגלל החופש.
הריצה היחפה לימדה אותי הרבה מעבר לריצה: סבלנות,נוכחות,חיבור לקרקע והתמודדות עם כאב.
מאחל לעצמי להמשיך לרוץ יחף ולהגשים חלומות דרך הרגליים למשך שנים רבות.
אז מי אמר שצריך נעליים בשביל לרוץ?

4 weeks ago | [YT] | 166

רום היחפן - Barefoot_Rom

10.05.2024
סבב שני של הפלוגה במילואים נכנסנו לזייתון
עבר שנתיים אבל אני זוכר את זה כאילו זה קרה אתמול …
הגעתי בלילה להחליף את ישקה באיתן וזה היה הפעם הראשונה שעברתי מהצוות של האמרים בפלוגה לאיתנים. לא היה לי מושג יותר מידי איך הכל נראה מסביבי כי הגעתי בלילה.
הלכנו לישון בצפיפות בתוך האיתן אין מקום שלא מנוצל בשביל לשים בו את הראש בלילה.
קמים בבוקר ואני נשאר לשבת על הכסא בתוך האיתן ומספרים לי שהרופאים בחוץ מכינים קפה. הרשקו המפק״צ שלי עומד מולי בחוץ מול הכבש ומצחצח שיניים וע׳ החובש אומר לו שהוא הולך לחרבן.
אני מתחיל להתארגן ולסדר את השקשים באיתן ואז שומעים יריה ואז הרשקו רץ פנימה וצורח עלי כרמי ירו ב ע׳ תביא תנשק ובוא איתי. אני תופס את הנשק ורץ אחרי הרשקו פעם ראשונה שאני רואה איפה אני נמצא בכלל ואיך הכל נראה בחוץ ואני רץ אחרי הרשקו ואנחנו רואים את ע׳ מדמם וזוחל אלינו ישר כל הצוות רץ אחרינו עם אלונקה. אני והרשקו מגיעים ומנסים לסרוק ולהבין אם יש מחבלים ומאיפה ירו על ע׳.
פנינו אותו תוך דקה האיתן נסע קדימה ופנינו את ע׳ למסוק. (בסוף מסתבר שע׳ נורה בתוך המגנן על ידי חייל שחשב שע׳ הוא מחבל, במזל ע׳ רק נפצע באירוע)
רק העמסנו את ע׳ למסוק וכבר הקפיצו אותנו לעוד אירוע שבו שני חיילים נפצעו בהתקלות עם מחבלים טסנו לשם ופנינו אותם כמה שיותר מהר למסוק.
סיימנו להעמיס אותם למסוק ומכריזים אר״ן בקשר ואנחנו טסים לאירוע עם האיתנים
אני בכלל לא מעכל את שני האירועים שפתחנו איתם את הבוקר.
הגענו לזירת כאוס מחלקה שלמה שעלתה על מטען היו בכוח 4 הרוגים זיכרונם לברכה ארמיאס מקוריאו ז״ל, איתי לבני ז״ל, דניאל לוי, יוסף דסה ז״ל. היו עוד לוחמים בדרגות פציעה שונות. זאת הייתה הזירה הכי קשה שנחשפתי אליה עד אותו יום.
הרופאים טיפלו בפצועים. אני זוכר את פרידמן מכסה את ההרוגים כדי שכמה שפחות חיילים יחשפו למראות הקשים.
העמסנו את כולם לאיתנים.
שני הרוגים העמסנו לאיתן שלי, הריח היה נורא הקאתי כל הדרך עד למסוק.
הריח הולך איתי עד היום לצערי וגם המראות של ההרוגים.
העמסנו את כל הפצועים למסוקים והקפיצו אותנו לאירוע מספר 4 לאותו יום. נסענו מהר וכל הדרך היה מלא פודרה ובלימת חירום של האיתן בגלל טנק שהיה על הציר גרם לתאונה בין שני איתנים והשבית לנו איתן. 3 איתנים המשיכו לאירוע ונשארתי עם צוות קטן באיתן התקול.
הפלוגה המשיכה באותו יום גם לפינוי מספר 5 ו6.
זה היום עם הכי הרבה פינויים שהיה לנו כל המלחמה.
היום שבו הפלוגה הצילה הרבה חיים אבל גם איבדנו חיים.
יום שאני אף פעם לא אשכח
יום שהולך איתי ביום יום
יום שאולי שינה בי משהו

1 month ago | [YT] | 171

רום היחפן - Barefoot_Rom

⁨ במילואים אתה לא שולט בהכל אתה בסה״כ נוסע בעולם מקביל שבו אתה חייל מנותק מהעולם אבל עדיין אני מתבונן ומוצא את היופי ברגעים הקטנים עם האנשים מסביבי
#רוםהיחפן⁩

1 month ago | [YT] | 272

רום היחפן - Barefoot_Rom

מרתון ירושלים 2026
הגעתי לרוץ אחרי חודש מילואים בלבנון
חודש שלא רצתי בו בכלל אז אולי משמיים גם ביטלו את מקצה המרתון המלא כי גם לא הייתי בשיא הכושר שלי 😅
בארל הקצין שלי אומר לי כרמי אתה יוצא הביתה בהפתעה ״של נעליך מעל רגליך״ וסע לירושלים.
איזה שמח הרגשתי שאני מגיע לרוץ בירושלים! אחד המרתונים שאני הכי אוהב לרוץ.
ישנתי את הלילה אצל שון חבר יקר מהקהילה של הרצים היחפים שגר סמוך לגן סאקר.
זאת השנה הרביעית שאני רץ את מרתון ירושלים וכל שנה אני נהנה מחדש מהמסלול ברחבי העיר מהעליות והירידות ומהאנשים בדרך!
יש אווירה אחרת בירושלים שאני לא יכול להסביר אותה במילים. לירושלים יש את הקסם שלה.
ואני רץ עם חיוך מאוזן לאוזן כל הדרך פוגש את עם ישראל וכל אחד מרים ומעודד אותי ואני אותם. מידי פעם תופס איזה מישהו מראיין אותו לשמוע את הסיפור שלו למה הוא בא לרוץ את המסלול הזה ביום הזה.
תוך כדי הריצה אני חושב לעצמי איזה זכות זאת להגן על המדינה בגבול הצפון ואז לבוא לרוץ ברגליים את ירושלים העיר בירה שלנו. מה שנקרא דע את ארצך דרך הרגליים.
תודה לכל מי שניגש אלי ושאל שאלות, נתן מילה טובה, חיבוק ואיזה סלפי למזכרת.
תמיד שמח לפגוש אתכם על המסלול עם חיוך גדול אתם חלק מהכוח שלי להמשיך לרוץ ולעשות מילואים ❤️🇮🇱
נתראה במירוץ הבא 🦶

2 months ago | [YT] | 113

רום היחפן - Barefoot_Rom

⁨ מרתון תל אביב 2026

המטרה שלי הייתה להגיע להנות לבוא לעשות שמח על המסלול ולעבור את האתגר של המרתון עם הרצים מסביב.
באמת היה לי כיף לנהל שיחות לאורך הדרך עם אנשים ולשמוע את הסיפורים של כל אחד מאיפה הוא הגיע ולמה הוא רץ את המרתון הזה.
סה”כ מבחינת אוכל אכלתי רק 3 תמרים מתוך 7 שהיו עלי פשוט מעצלנות והתעסקות בדברים אחרים לא היה לי חשק לאכול עוד ובאמת הרגשתי טוב מבחינת אנרגיה.
מבחינת המים היה לי קשה עם הכוסות … אני רגיל לבקבוקים כל פעם לקחת שלוק קטן בכל תחנה. עם הכוסות לא היה לי ברור הזווית או שאני בקושי מצליח לקחת שלוק תוך כדי ריצה או שכל הכוס נכנסת לגרון חחחחח ובסוף יצא ששתיתי בכל עמדה והיה מלא עמדות מים וזה עלה לי ביוקר כי בסוף הריצה הקאתי כמויות של מים פשוט שתיתי הרבה יותר מים ממה שהייתי צריך בפועל.
אחרי 36 ק”מ התחילו פלוצים והסימן לזה שאני חייב כבדה אז לשמחתי היה הרבה שרותים לאורך הדרך ועצרתי ונתתי בראש שמחתי שזה הגיע רק אחרי 36 ק”מ … תכלס הייתי מעדיף שלא יגיע בכלל.
תודה לכל מי שעודד אותי בדרך ונתן לי אנרגיות ושמחתי גם לתת לכם חזרה.
כל מרתון בשבילי הוא מסע מאתגר של כל כך הרבה תחושות שאני עובר בדרך יש רגעים קשים יש רגעים שמחים ובסוף תמיד יש אושר גדול של הגשמת המטרה.
שמחתי לרוץ איתכם נתראה במרתון ירושלים ואל תשכחו להוריד נעליים!

תודה על התמונות המעולות: ‪@alonspiegelphotography‬⁩

3 months ago | [YT] | 87

רום היחפן - Barefoot_Rom

⁨ מרתון תל אביב 2022 פעם ראשונה
שאני רץ במירוץ רצתי את המקצה
של ה- החצי מרתון
21.1 ק”מ

מרתון תל אביב 2023 רצתי את המקצה
של ה- החצי מרתון
21.1 ק”מ

מרתון תל אביב 2024 התבטל בגלל המלחמה גם ככה הייתי במילואים בעזה

מרתון תל אביב 2025 פעם ראשונה שאני רץ מרתון במירוץ רצתי את מקצה המרתון המלא 42.2 ק״מ

2026 חצי מרתון הפך לריצה של כמה פעמים בשבוע
מרתון הפך לריצה שבועית
אולטרה מרתון הפך לריצה חודשית
איזה כיף זה להיות בכושר!
נתראה במקצה של המרתון על המסלול 🦶
#רוםהיחפן⁩

4 months ago | [YT] | 80

רום היחפן - Barefoot_Rom

⁨ מירוץ ארץ ים המלח

הגעתי לרוץ בפעם הראשונה במירוץ הזה והלכתי על המקצה ה-50 ק”מ
המשטח של המירוץ על סוללות של מלח וכל הדרך מלאה במלח כורכר ואבנים אז ידעתי שאני לא יכול לרוץ שם יחף במיוחד במרחק של 50 ק”מ.
פעם אחרונה שרצתי עם סנדלים הייתה במירוץ הבננה לפני 3 שנים וואלה כבר שכחתי איך רצים עם משהו על כף הרגל זה בכלל הרגיש חוויה מוזרה לרוץ עם משהו על הכף רגל.
הגעתי למירוץ הזה אחרי חודש ינואר של 450 ק”מ על הרגליים מרתון כל שבוע ואחרי הירידה של הישראמן בוא נגיד שלא התאוששתי מכל העומס והגעתי לרוץ 50 ק”מ. הגוף שלי היה עייף ולאט לאט דעכתי ופשוט האטתי. תאמת פשוט באתי להנות לפגוש את כל הגלדיאטורים שבחרו לרוץ 50 ק”מ בים המלח.
קיבלתי הרבה עידוד לאורך הדרך והרבה אהבה מהרצים וגם החזרתי חזרה כמובן. תודה לכל מי שרץ איתי ודיברנו על החיים או רק חלפנו אחד ליד השני והרמנו אחד לשני.
ללא ספק היה חוויה לראות מאות רצים פתאום רצים בחזרה וצעוקים לי להסתובב כי התבלבלו במסלול היה אירוע לא צפוי בריצה הזאת ויכל להיות רגע מאוד שובר מנטלית שאומרים לך שרצת עכשיו 6 ק”מ לא במסלול אבל רצי אולטרה הם גלדיאטורים שלוקחים הכל בקלות ובחיוך ועברנו את זה ביחד.
תודה ליונתן שהעברנו הרבה ק”מטרים ביחד כי פשוט היינו שבורים עוד מהישראמן והרגשנו את אותה הרגשה.
ותודה לשוש בלייכמן שהייתה השראה בשבילי לכל ה- 10 ק”מטרים האחרונים לראות אותה רצה מרתון בגיל 77 פשוט מעורר השראה בעיניי והלוואי גם עלי לרוץ בגיל הזה.
תודה על יום שישי מלא בחוויות ואנשים טובים באחד המסלולים הכי יפים בעולם!
איך היה לרוץ עם סנדלים? מוזר… בשטח כורכר עדיין מרגישים את האבנים גם עם סנדלים.
סה”כ באמת נהנתי מכל החוויה תודה למארגני המירוץ על החוויה הזאת. אני לא מבטיח להגיע שוב יותר כיף לרוץ יחף בלי סנדלים חחחחח
#רוםהיחפן⁩

4 months ago | [YT] | 80

רום היחפן - Barefoot_Rom

⁨ יום אחד תקבל הודעה מחבר שהיה מהצבא
ותזרום איתו כי אתה אוהב אתגרים
הוא ירכב 90 ק״מ באופניים וישחה 1.9 ק״מ
ואתה תרוץ חצי מרתון יחף
תסיימו ביחד עם חיוך ותגיעו במקום השני במקצה זוגות
ואף אחד לא יספר לך שיקח לך שבוע שלם להתאושש
מהריצה בירידה בכביש 12 😂
#רוםהיחפן⁩

4 months ago | [YT] | 64

רום היחפן - Barefoot_Rom

⁨ חודש ינואר 450 ק״מ של התמדה יחפה 🦶🏼
אולטרה מרתון בספרטניון 60 ק״מ יחף, אני ישראלי הראשון שהצליח לסיים את המקצה הזה יחף 🦶🏼
מרתון טבריה שיאי חדש במרתון יחף 🦶🏼
עוד 2 מרתונים עצמאיים בשביל הכיף בסופ״שים
פעם ראשונה רץ בצאלנג׳ ישראמן חצי איש ברזל במקצה זוגות עם ‪@yuval.hen.1‬ שעשה את האופניים והשחייה והגענו מקום 2 בקטגוריה

חודש מלא בתנועה יחפה לגוף ולנפש 🦶🏼⁩

4 months ago | [YT] | 79