Hiç, kulluğun diğer adıdır. Kusur, acziyet ve hizmet makamıdır ve yolun başıdır.
"Kendini hiçe saymazsan hiçlikten kurtulamazsın"
Mesnevî'de "Evvel de sensin âhir de sen. Bizse arada ismi zikredilmeyecek kadar değersiz, hiçin hiçiyiz." der.
Varlığı olmayan ve hesaba katılmayacak kadar değersiz olan kimse olmak halk arasında arzu edilmeyen bir durum iken Melâmî dervişleri için varılmak istenen makam, olmak istenen şeydir. Oysa kemalât, yani kâmil bir insan olmak, mutlak iyilik ile mutlak kulluk ile mümkündür. Mutlak iyilik büyük nokta, mutlak kulluk ise küçük noktadır. Dervişliğin başı hiçlik olduğu gibi kemalâtın sonu da hiçliktir, yok olmaktır.
YÜCE MEVLAM BİZE HİÇ OLABİLMEYİ, HİÇLİĞİMİZDE SENİ BULMAYI, SANA VARMAYI NASİP EYLE. AMİN.
Bu kanal; Rabbini anmak isteyen gönüllere küçük bir durak,
huzur arayan yüreklere sessiz bir sığınak olsun diye kuruldu.
Bu yolda birlikte yürümek nasip olsun…
Hoş geldin kardeşim. 🌸
Shared 1 week ago
389 views
Shared 3 weeks ago
3.8K views
Shared 1 month ago
1.1K views
Shared 1 month ago
314 views
Shared 2 months ago
1K views
Shared 4 months ago
5.5K views
Shared 5 months ago
144K views
Shared 6 months ago
2.7M views
Shared 6 months ago
6.8K views